Köszi szépen fecky23 neked is !
Bár a hajó elkészült , ha megengeditek még toldanám kicsit a témát.
A tesvérhajónak, a Kőrösnek természetesen külön topicot fogok nyitni, de úgy gondolom, hogy a tulajdonképpeni kivágót is itt kell bemutatnom, mert eddig is ide tartozott. az alkatrészek meg vannak rajzolva, de rendszerezve még nincsenek.
De most kicsit úgy érzem magam mint az SW megalkotói, amikor a trilógia után leforgatták az előzményeket...
Én a vízvonal alatti résszel vagyok így, ez a kartonos-gittelős megoldás ami elkészült jó, de elüt a kivágó többi részétől. Nekem sikerült, de nem akartam így publikálni a hajót. Így ez a kérdés nem hagyott nyugodni,a hajó építése közben végig ott motoszkált bennem a megoldás keresése.
Az általam ismert lehetőségeket végigvéve a kályhához jutottam vissza, ebben nem kis szerepe van Imi épülő hajójának. Ettől az általánosan használt módszertől azért tartok kicsit, mert túl kicsik az alkatrészek. Legjobban a csiga alagútjának az elkészítésétől félek, és attól hogy hogyan tudom majd "digitalizálni" a kézzel elkészített szabásmintát.
Jelenleg éppen ez előtt állok, a vízvonal alatti rész alapját, gerincét és bordáit át,-illetve kiszerkeszettem, kinyomtattam és összeállítottam. Következő lépésként a héjalást készítem el. Ehhez azt a módszert találtam ki, hogy kinyomtattam egy jókora darab színezett alapot a lemezelés zöldjével.Normál műszaki rajzlapból elkészítem a szabásmintát, amikor passzol a helyére, akkor átrajzolom a zöld nyomatra, kivágom és felragasztom. Ha a ragasztás után is jó az alkatrész, akkor az "ősmintát" egy lapra újra felrajzolom, de már nem vágom ki. Ha minden alkatrész felkerült a hajóra -és így a lapra is, akkor beszkennelem és ezt már tudom a gépen finomítani és színezni.
Amikor ez is kész, akkor jöhet a rendszerezés, és kivágó bemutatása.
A "mínusz első" lépések:
,
,
,
,