Én is várom a személyes találkozást, kapkodnom pedig remélem nem kell majd a végén...
Ennek fényében folytattam a hajótestek kialakítását.
Korrigáltam az apróbb egyenetlenségeket, felragasztottam a hiányzó orrtőkéket, illetve a kormánylapátokat. Ezután a felső dörzsfák következtek, illetve az orr résznél kialakítottam a jellegzetes homorú lezárást.
Ezt követték a fedélzeti tárgyak.Az egyik bracera nyitott raktere megkapta a magasítást, a másiknál legyártottam a magasítást és a raktérfedelet . A trabakul domború raktárfedelet kapott. Ezenkívül a lépcsőlejárók, ill. a tolóajtók készültek el.
Azt, hogy milyen elrendezésben szerelem őket fel még nem alakult ki teljesen. Ehhez majd a napokban tanulmányozom a szakirodalmat.
Készítenem kell két hajóhoz korlátot a hátsó részre, ehhez 0,2-0,3 mm-es papírcsíkokra volt szükségem. Ezeket egy átalakított, immár dupla pengés szikével már el tudom készíteni, de a korlát összeállítását ki kellett kísérleteznem.
Először rácsokkal próbálkoztam, de az összelapolásnál a papír vastagsága miatti eltolódás nagyon zavaróan hatott.
Ezután a papírcsíkot felragasztottam egy kivágott lapra, ami egyik oldalról támaszt maga a papírlap. Ez lesz a korlát felső része, a kapaszkodó.
Ezután a 10mm-es hosszra feldarabolt papírcsíkokat tompán ragasztottam faragasztóval ehhez az elemhez. Ezek alkotják a korlát függőleges elemeit. Amikor ez megszáradt, óvatosan levágtam a felesleget, kétfelé vágtam a kész elemet, és a végeit lehajtottam. Lapjára nagyjából ívre hajtottam és a kormánylapát felől felragasztottam –szintén faragasztóval- a hajó peremére. Amikor ez is megszáradt, beállítottam a végleges pozíciót és CA ragasztóval merevebbé tettem a kapaszkodót.
A végeredménnyel elégedett vagyok, első ránézésre tetszik…

,

,

,

,

,

,

,

,

,

,

,

,
