Sziasztok!
Először is köszönöm az elismerő hozzászólásaitokat.
Másodsorban engedjétek meg, hogy egy kis történelmi visszatekintést szúrjak be ide. Úgy érzem ejteni kell pár gondolatot a GAZ-66-osokról. Tudom, jobb helye lett volna a topik megnyitásánál, de erről már sajnos lekéstem, a kereszttartók elvették az eszem

Nos a GAZ-66-osok első prototípusainak gyártását 1962-ben kezdték meg. A 66-osokat az 1,2 tonnás 1958-'62-es évek között gyártott GAZ-62-esek és az 1948-'68 között gyártott 2 tonnás GAZ-63-asok utódjaként hozták létre. A sorozatgyártást 1964 júliusában kezdték meg a Gorkij autógyárban (Gorkovsky Avtomobilny Zavod) Nizhny Novgorod közelében. A gyárról talán annyit érdemes tudni, hogy 1929-ben alapították nyílt részvénytársaságként. A gyár munkásainak kiképzése a Ford Motor Company-val együttműködésben történt. A gyár dinamikusan fejlődve az 1930-as évek végére Oroszország vezető autómárkájává és autógyárává vált. Az 1960-as években az akkori teherautó szériák megújításának egyik eleme volt a 66-os típus, mely a GAZ által gyártott teherautók harmadik generációjához tartozott.
Az új típus meglehetősen jól sikerült. 1966-ban a moszkvai "Korszerű mezőgazdasági technika" kiállításon aranyérmet szerzett, csakúgy, mint 1967-ben Lipcsében a nemzetközi mezőgazdasági technikai kiállításon.
1968-ban új, központi gumiabroncsnyomás szabályozó rendszerrel lett felszerelve, mely a GAZ-66-01-es típustól már mindegyik modellen megtalálható volt. 1969 áprilisában a GAZ-66 elsőként a szovjet autók közt, "Kiváló minőség" állami minősítést kapott. A típust exportálták a volt szocialista tábor minden országába, a mezőgazdaságban és a hadseregben is alkalmazták a Szovjetúnió összeomlása után is. Az utólsó GAZ-66-osok 1995-ben gurultak le a gyártósorról.
Az 1964-1995 közötti időszakban rengeteg verziója látott napvilágot a típusnak. Az első időszakban (1964-1968) betűkkel jelölték a változatokat (pl. GAZ-66-A), majd a központi guminyomás állító rendszer bevezetése után számokkal különböztették meg azokat (pl. GAZ-66-01). Ha valakit érdekel, akkor a wikipédián (
http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-66) nagyon szépen össze vannak szedve a típusok.
A GAZ-66-osok sok országban elismerést vívtak ki az egyszerűségüknek és megbízhatóságuknak köszönhetően. A gépeken önzáró differenciálmű található, ezáltal a terepjáró képességei is nagyon előnyösek (4x4 vagy egyes típusoknál 6x6). Ugyanakkor persze található bennük kifogásolható dolog is, a sebváltó pl a vezető mögött került elhelyezésre, így mintegy hátranyúlva kellett másik sebességfokozatba kapcsolni, valamint csak a 3. és 4. sebességfokozatok voltak szinkronizálva, így a kuplunggal virtuóz módon kellett bánni. Mindettől függetlenül a GAZ-66-osok elpusztíthatatlanok. Az orosz top-gear műsorban megpróbáltak elpusztítani egy ilyen vasat többféle drasztikus módszerrel, de nem sikerült nekik. A videókat itt találjátok:
https://www.youtube.com/watch?v=LVd4XJjtrIchttps://www.youtube.com/watch?v=eBt17eTXI6ITöbb beceneve is fellelhető a járműnek kezdve a shishigától, a Truemanon keresztül egészen a Tetűig. Aki kiváncsi egy GAZ-66-osra, az Magyarországon talán a legegyszerűbben Kecelen a hadiparkban tekinthet meg belőlük pár darabot. Ezt én is megtettem, így itt most láthattok 2 képet róluk:

Néhány technikai paraméter:
Össz. gördülőtömeg: 5470 kg
Saját tömeg: 3470 kg
Szálítható tömeg: 2000 kg
Hosszúság: 5655 mm
Szélesség: 2340 mm
Magasság: 2525 mm
Max. sebesség műúton: 90-95 km/h
Motor típusa: ZMZ-66 V8-as
Lökettérfogat: 4250ccm
Max. teljesítmény(kw/Le): 85/115
Felépítmények tekintetében is igen változatos a GAZ-66. A rádiós dobozostól kezdve, csapatszállító, pontonszállító, tartályos, rakétavetős változatok is voltak. A polgári felhasználás formáinak meg csak a képzelet szab határt. Átalakítva tűzoltótól kezdve, billencses, autószállító, permetező, de még szaunás verzió is található az interneten

Véleményem szerint a WMC Models kivágójában egy GAZ-66-A típusú jármű található, csapatszállító felépítménnyel. Terveim szerint én GAZ-66-01-es verzióra fogom átalakítani.
Remélem, hogy nem untattalak benneteket, és ígérem, hamarosan az építésről is lesznek újabb képek
![Szia [Hello]](./images/smilies/msp_wave.gif)