GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

Vehicles

Moderátor: Gaccso

GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Ádám » 2014.05.21. 21:41

Sziasztok!

Örömmel jelentem, hogy elkezdtem a GAZ-66-os építését! [wakka]
Kép Kép Kép
Eddig ugyan nem sok minden készült el belőle, de gondoltam megosztom Veletek, csak hogy tudjátok, nem tűntem el, és nem tétlenkedek.
Az alváz kereszttartóival kezdtem az építést. Eddig 3 db készült el, az autó elejétől haladok velük. Nem tudom, hogy a képek mennyire adják vissza, de az első két kereszttartó a tér minden irányában görbül. Izgalmas volt összerakni őket.
No és akkor jöjjön pár kép.
Kép Kép Kép Kép Kép
Várom a véleményeteket!
[Hello]
Befejezett építés: Liaz 150.261 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1387
Folyamatban lévő építés: GAZ-66 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1440
Avatar
Ádám
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2013.12.30. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: atya2001 » 2014.05.21. 21:59

Szuper a kezdet, ezek az igazán izgalmas alkatrészek.

Várjuk a folytatást, eddig nagyon ígéretes.
Avatar
atya2001
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2014.05.12. 10:21
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: GAZ-66,W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: János » 2014.05.22. 04:30

Izgalmas építésnek tűnik, ha már az elején ilyen bonyolult alkatrészek adódnak. Látom a festést is ki fogod próbálni, akkor mindent bele !
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Imi » 2014.05.23. 14:23

Nagyon jól sikerültek ezek az egyszerűnek nem nevezhető elemek, festve tökéletesek lesznek.
Avatar
Imi
Közösségi tag
Közösségi tag
 
Hozzászólások: 731
Csatlakozott: 2012.12.25. 14:37
Tartózkodási hely: Létavértes

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Gaccso » 2014.05.23. 17:59

Tényleg ha le lesz festve, olyan lesz, mintha igazi vasból lenne.
Avatar
Gaccso
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3979
Csatlakozott: 2010.04.28. 21:39
Tartózkodási hely: Győr

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Joe711 » 2014.05.24. 17:33

Nekem is nagyon tetszik!
A kivágó is, és ahogy ezeket a cuccokat összehoztad az is.
Avatar
Joe711
Kiemelt tag
Kiemelt tag
 
Hozzászólások: 1250
Csatlakozott: 2011.05.07. 20:08
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Ádám » 2014.05.27. 22:45

Sziasztok!

Először is köszönöm az elismerő hozzászólásaitokat.
Másodsorban engedjétek meg, hogy egy kis történelmi visszatekintést szúrjak be ide. Úgy érzem ejteni kell pár gondolatot a GAZ-66-osokról. Tudom, jobb helye lett volna a topik megnyitásánál, de erről már sajnos lekéstem, a kereszttartók elvették az eszem ;)

Nos a GAZ-66-osok első prototípusainak gyártását 1962-ben kezdték meg. A 66-osokat az 1,2 tonnás 1958-'62-es évek között gyártott GAZ-62-esek és az 1948-'68 között gyártott 2 tonnás GAZ-63-asok utódjaként hozták létre. A sorozatgyártást 1964 júliusában kezdték meg a Gorkij autógyárban (Gorkovsky Avtomobilny Zavod) Nizhny Novgorod közelében. A gyárról talán annyit érdemes tudni, hogy 1929-ben alapították nyílt részvénytársaságként. A gyár munkásainak kiképzése a Ford Motor Company-val együttműködésben történt. A gyár dinamikusan fejlődve az 1930-as évek végére Oroszország vezető autómárkájává és autógyárává vált. Az 1960-as években az akkori teherautó szériák megújításának egyik eleme volt a 66-os típus, mely a GAZ által gyártott teherautók harmadik generációjához tartozott.
Az új típus meglehetősen jól sikerült. 1966-ban a moszkvai "Korszerű mezőgazdasági technika" kiállításon aranyérmet szerzett, csakúgy, mint 1967-ben Lipcsében a nemzetközi mezőgazdasági technikai kiállításon.
1968-ban új, központi gumiabroncsnyomás szabályozó rendszerrel lett felszerelve, mely a GAZ-66-01-es típustól már mindegyik modellen megtalálható volt. 1969 áprilisában a GAZ-66 elsőként a szovjet autók közt, "Kiváló minőség" állami minősítést kapott. A típust exportálták a volt szocialista tábor minden országába, a mezőgazdaságban és a hadseregben is alkalmazták a Szovjetúnió összeomlása után is. Az utólsó GAZ-66-osok 1995-ben gurultak le a gyártósorról.
Az 1964-1995 közötti időszakban rengeteg verziója látott napvilágot a típusnak. Az első időszakban (1964-1968) betűkkel jelölték a változatokat (pl. GAZ-66-A), majd a központi guminyomás állító rendszer bevezetése után számokkal különböztették meg azokat (pl. GAZ-66-01). Ha valakit érdekel, akkor a wikipédián (http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-66) nagyon szépen össze vannak szedve a típusok.

A GAZ-66-osok sok országban elismerést vívtak ki az egyszerűségüknek és megbízhatóságuknak köszönhetően. A gépeken önzáró differenciálmű található, ezáltal a terepjáró képességei is nagyon előnyösek (4x4 vagy egyes típusoknál 6x6). Ugyanakkor persze található bennük kifogásolható dolog is, a sebváltó pl a vezető mögött került elhelyezésre, így mintegy hátranyúlva kellett másik sebességfokozatba kapcsolni, valamint csak a 3. és 4. sebességfokozatok voltak szinkronizálva, így a kuplunggal virtuóz módon kellett bánni. Mindettől függetlenül a GAZ-66-osok elpusztíthatatlanok. Az orosz top-gear műsorban megpróbáltak elpusztítani egy ilyen vasat többféle drasztikus módszerrel, de nem sikerült nekik. A videókat itt találjátok:
https://www.youtube.com/watch?v=LVd4XJjtrIc
https://www.youtube.com/watch?v=eBt17eTXI6I

Több beceneve is fellelhető a járműnek kezdve a shishigától, a Truemanon keresztül egészen a Tetűig. Aki kiváncsi egy GAZ-66-osra, az Magyarországon talán a legegyszerűbben Kecelen a hadiparkban tekinthet meg belőlük pár darabot. Ezt én is megtettem, így itt most láthattok 2 képet róluk:
Kép Kép

Néhány technikai paraméter:
Össz. gördülőtömeg: 5470 kg
Saját tömeg: 3470 kg
Szálítható tömeg: 2000 kg
Hosszúság: 5655 mm
Szélesség: 2340 mm
Magasság: 2525 mm
Max. sebesség műúton: 90-95 km/h
Motor típusa: ZMZ-66 V8-as
Lökettérfogat: 4250ccm
Max. teljesítmény(kw/Le): 85/115

Felépítmények tekintetében is igen változatos a GAZ-66. A rádiós dobozostól kezdve, csapatszállító, pontonszállító, tartályos, rakétavetős változatok is voltak. A polgári felhasználás formáinak meg csak a képzelet szab határt. Átalakítva tűzoltótól kezdve, billencses, autószállító, permetező, de még szaunás verzió is található az interneten :)

Véleményem szerint a WMC Models kivágójában egy GAZ-66-A típusú jármű található, csapatszállító felépítménnyel. Terveim szerint én GAZ-66-01-es verzióra fogom átalakítani.
Remélem, hogy nem untattalak benneteket, és ígérem, hamarosan az építésről is lesznek újabb képek :)
[Hello]
Befejezett építés: Liaz 150.261 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1387
Folyamatban lévő építés: GAZ-66 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1440
Avatar
Ádám
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2013.12.30. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Gaccso » 2014.05.29. 20:22

A füzetnyitás rovatban már leírtam a saját tapasztalataimat a járművel kapcsolatban. Még egy megjegyezni való azonban akad, most így hirtelen. Az hogy V8 4250ccm iszonyatosan jól hangzik, de ne várjatok tőle semmit. Egy Avia A21 hasonló menetteljesítményekkel bírt. A 90-95 km/h sebességnél olyan üveghangon járt a gép, hogy az már fájdalmas volt. A terepváltót, csak mozgás közben lehetett kapcsolni (összkerék/üres!!!/hátsókerék között). Főként ezek miatt nem kedvelte annyira a haderő. Mire az ember észrevette, hogy bennragadt a sárban, már nem lehetett a terepváltót váltani, mert nem volt mozgásban az autó. Természetesen a sok emlék miatt kiemelten figyelem majd az építésedet, és ha tudok segítek is a saját tapasztalataimmal. Ha nincs ellenvetésetekre, akkor pedig pár személyes élményemet, mint a fentiek, alkalomadtán hozzáfűzöm a kommenjeimhez.
Avatar
Gaccso
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3979
Csatlakozott: 2010.04.28. 21:39
Tartózkodási hely: Győr

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Krisztián » 2014.05.30. 21:15

Kezdetnek nem rossz. Igazán részletes a füzet, már-már túlságosan is. Sok sikert hozzá.
krisztián
A jó makettező összeragaszt mindenféle makettet, még a legrosszabb tervező munkáját is.
A jó tervező olyan makettet tervez, melyet minden makettező össze tud ragasztani. Még a legrosszabb is.
Avatar
Krisztián
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.02.24. 12:24

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Ádám » 2014.06.19. 19:23

Sziasztok!

Igaz már egy ideje nem jelentkeztem újabb hírekkel a GAZ-ról, de azért közben haladt az építés.
Még mindig nem tűnik soknak ami megvan, de azért gondoltam megosztom veletek.
Nos elkészült az összes kereszttartó , illetve azok a "diszítések" a kereszttartókon, amik az első adag képen nem voltak rajta. Ezen felül a hossztartók, annak néhány merevítése, fülek, ilyesmik, az üzemanyagszűrő, valamint a hátsó vonószem.
A makettről és az építésről engedjetek meg néhány szót. A makett nagyon szépen, pontosan építhető, a tervezése alkatrész-szempontból kifogástalan. Az eddigi ~100db alkatrészből kb 2 volt, ami pontatlan volt. Kisebb hibákat számozásban találtam a főtartón, de ezen túl lehet lépni. Viszont azáltal, hogy a hajtási élek nem jelöltek, vagy a fekete elemeken feketével jelöltek, az egyes alkatrészek alakjának lehajtogatása néha nem egyszerű feladat. Szerencse, hogy az összeállítási útmutatón eddig az alkatrészek nagyon szépen kivehetők voltak.
Az alvázon kisebb feljavításokat tervezek. Az egyes elemek kapcsolatánál csavarfejeket fogok feltenni. A csavarfejek felrakását meg is kezdtem, az egyik kereszttartón láthatók is a lézeres 1mm-es csavarfejek. Hát a WMC lézeres mm-es csavarfejét nem javaslom senkinek használatra. A csavarfejek kb 2mm-es lapból vannak kivágva, így egyben gyakorlatilag használhatatlanok. Megpróbáltam szétvágni őket, hogy a magasságuk kicsit jobb legyen, ennek az eredménye látszik az ominózus kereszttartón. Viszont 1mm-es méretnél a hatlapfejűsége gyakorlatilag nem látható sajnos. Erősen gondolkodom a János által javasolt csavarfejkiütő készlet megvásárlásán emiatt...
Az eddigi kedvenc elemem a vonószem. Megépítettem nyithatóra. A makett pontosságát, részletességét jól jellemzi, hogy a vonószem nem csak nyitható, de a bezárt állapota le is biztosítható a megfelelő elem elfordításával.
De nem szaporítom tovább a szót, jöjjenek a képek:
Az alváz eddig elkészült elemei:
Kép
Az első kereszttartó kiegészítve a hűtőradiátort tartó bakokkal, a hátsó kereszttartók, és a vonószem környezete:
Kép Kép Kép
Az alváz egy részlete, valamint az üzemanyagszűrő:
Kép Kép
Az alváz szárazillesztve, a hátsó rész tartói, valamint az ominózus lézeres 1mm-es csavarfejekkel "díszített" kereszttartó:
Kép Kép Kép
És a végére következzen a nyitható vonószem szintén szárazillesztve:
Kép Kép

Még két alkatrészt, egy légtartályt és a fékrásegítőt tervezem megcsinálni, aztán alapozást kapnak az eddig elkészült részek.

Várom az észrevételeiteket és a véleményeiteket.
[Hello]
Befejezett építés: Liaz 150.261 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1387
Folyamatban lévő építés: GAZ-66 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1440
Avatar
Ádám
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2013.12.30. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: János » 2014.06.19. 20:43

Szép munka! Akkurátus , pontos, a vonószem bravúros. Azok a csavarfejek tényleg használhatatlanok. Lehet kapni a GPMnél használhatókat, vagy valóban, a kiütővel sztirol lemezből is elfogadhatókat lehet kreálni. Úgy látom festve is lesz az alváz, ez a beszéd, sokkal gusztább lesz biztosan, már nagyon várom milyen lesz. A patika tisztaság is lehet cél, és egy stílus is, de nekem (is) jobban bejönnek az olyan gépezetek aminek van egy kis valóság szaga. További jó munkát!
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: atya2001 » 2014.06.19. 21:39

Nagyon impozáns az építés és a makett is. Ez a vonószem valóban nagyon kidolgozott. Sikerült szépen megoldanod.
Kár a csavarfejekért, ezeket szerintem inkább vágd le, kár lenne érte, ha ez rontana az összképen. A gpm csavarfejek tényleg nagyon precízek, még a 0,6 mm-es is tökéletesen kivehető a hatlapfej, és a vastagsága a lapoknak nagyon jól eltalált.
A hatlapfejű kiütőt, ha jól tudom, papírhoz nem igazán lehet használni, csak sztirol lapot tudsz hozzá használni. De János biztos megtudja mondani pontosabban én nem használtam még, csak Móváron beszélgettem a készítőkkel. Sajnos nem olcsó a hatlapfejű kiütő készlet, és annyi pénzből brutális mennyiség lézer vágott csavarfejet tudsz vásárolni, és az mégiscsak papírból lesz. Én inkább egy maratás hajlítót vettem tőlük, a nagyon apró alkatrészekhez gyakran használom. Lényegében a papír is majdnem úgy viselkedik mint a maratás.
Szép lesz ez a makett. Várom a folytatást.
Avatar
atya2001
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2014.05.12. 10:21
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Tamás » 2014.06.20. 07:22

Igéretesen néz ki, nem lehetett konnyu megformázni ezeket a hullámos girbe-gurba elemeket. Ehez képest a Liaz vagy TATRA alvázkonstrukció tok egyszeru.
Csak így tovább. [thumbup]
Avatar
Tamás
Haladó fórumozó
Haladó fórumozó
 
Hozzászólások: 490
Csatlakozott: 2013.07.21. 09:27
Tartózkodási hely: Szlovákia

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: Ádám » 2014.06.24. 23:27

Sziasztok!

Köszi a hozzászólásaitokat!
János, nem patika építésnek, viszont nem is totál leharcoltnak tervezem a járgányt.
Csavarfej ügyben végül a GPMesek mellett döntöttem, Atya képein meggyőzőek voltak, remélem nekem is be fognak majd jönni.

No és akkor egy kis előrehaladás. Ugyan nem tűnik soknak, de annál több munka és türelem kellett hozzá. Megépítettem a levegőtartályt, valamint a vákuumos fékrásegítőt és az elülső lökhárítót. Ezen felül további apró bütykök és fülek kerültek fel az alvázra. A lökhárítóról a fellépő lemezek még hiányoznak, mert úgy éreztem, hogy ha azokat is felteszem, akkor nem tudnám normálisan lefesteni majd az egészet. Ezen felül természetesen még mérhetetlenül sok csavarfej is hiányzik, de ami késik, nem múlik...
És akkor az építésről. A légtartály és a fékrásegítő mindkettő eléggé türelmet próbáló alkatrész. Iszonyatosan aprólékos, pepecselős. Nem tudom, hogy a képeken mennyire jön vissza, de élőben szerintem nagyon szépen mutatnak. Az íves felületeket tömítettem, majd csiszoltam.
A lökhárítónál viszont összerakás után vettem észre, hogy van egy kis baj. Sajnos a lökös jobb oldalán a körkivágásokkal gyengített ferde tartók befutásánál nem jelölte a kivágó, hogy a lökhárítót ki kellene vágni. A többi 3db lyukba egyébként csavarfejek mennek majd a tartók rögzítését szimbolizálandó. A rendszámot a kivágó a lökhárító bal oldalára írja, így a nagyobb kivágás ezen az oldalon el lesz takarva. Szerintetek tudok még valamit csinálni, hogy a jobb oldalon lyuk legyen?

És akkor a képek:
Lökhárító az ominózus kivágási hiánnyal:
Kép Kép Kép Kép

Levegő tartály:
Kép Kép Kép Kép

Fékrásegítő:
Kép Kép Kép Kép

És az alváz jelen állása (nem mellesleg a képen megtalálható az autó hátuljára kerülő elektromos csatlakozó aljzat is ;) ):
Kép

Várom az észrevételeiteket, véleményeiteket!
[Hello]
Befejezett építés: Liaz 150.261 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1387
Folyamatban lévő építés: GAZ-66 http://www.papermodelers.hu/viewtopic.php?f=21&t=1440
Avatar
Ádám
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2013.12.30. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: GAZ-66, W.M.C. models 2013/03, (1:25)

HozzászólásSzerző: János » 2014.06.25. 09:13

Ez pazar kis gépezet lesz! Szép részletes kidolgozás, precíz megvalósítás. A kis részegységeket talán már lefesteném alapozóval, most még könnyen lehet javítani ,ha valami apróság adódna rajtuk.
The paper modeling is always in my mind.
Avatar
János
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2010.10.15. 14:59
Tartózkodási hely: Kaposvár,HUN

Következő

Vissza: Járművek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


cron